Αξιοσημείωτο είναι ότι, λίγα μόλις...οικοδομικά τετράγωνα παραπάνω, ο υπουργός Τουρισμού Αρης Σπηλιωτόπουλος, ήδη άρχισε να παίρνει "δραστικά" μέτρα και πρωτοβουλίες για την προβολή της Ελλάδας μέσω του κινηματογράφου.
H ΓΚΑΜΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ!
«H γκαμήλα, είναι αραβικό άλογο που το σχεδίασε επιτροπή ειδικών».Ο Τσόρτσιλ το είπε....
«H γκαμήλα, είναι αραβικό άλογο που το σχεδίασε επιτροπή ειδικών».Ο Τσόρτσιλ το είπε....
Μια τέτοια επιτροπή σχεδίασε για το ΥΠΠΟ τον νέο νόμο για τον κινηματογράφο, τον παρέδωσε στον Υπουργό, αλλά αυτός διστάζει να καβαλήσει την γκαμήλα ως Αραβικό άλογο!Λέγεται πως η Γκαμήλα της ακριβοπληρωμένης επιτροπής-πόσα τάχα ευρόπουλα;- έχει πέντε καμπούρες, ποδάρια αρπαχτικού και κεφάλι κόκορα! Παρ΄όλο που οι περιγραφές δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία, ο χώρος αδημονεί να δεί την γκαμήλα εν εκθέσει μπροστά στο ΥΠΠΟ. -δίκην της ποτέ αγελάδος-Καλά κρασιά κύριε Υπουργέ!
Η επόμενη επιτροπή του επόμενου Υπουργού, θα σχεδιάσει το άλογο ως Μινώταυρο, για να έχει τέλος πάντων μια επαφή με την Ελληνική μυθολογία.
Εν τω μεταξύ ο κινηματογράφος ανερμάτιστος υποσιτίζεται τρεφόμενος με κρατικά κόλλυβα, κατεβάζει ρολά και χαροπαλεύει. Κάτι πρέπει να γίνει, εκτός από Υπουργούς, πρέπει να αλλάξουμε όλοι μας νοοτροπία. Τι να σου κάνουν και οι Υπουργοί;Φωνάζουν εμάς τους ειδικούς να σχεδιάσουμε την Γκαμήλα. Μέχρι ο Αγγελόπουλος και ο Γαβράς περάσανε από το σχεδιαστήριο! Ο Θοδωράκης Κολοκοτρώνης είχε πει ότι δεν βάζεις αρχιστράτηγο τον καλύτερο σκοπευτή σου. Η δουλειά του Στρατηγού δεν έχει σχέση με τη σκοποβολή.Γιά να σχεδιάσεις ένα πλάνο μάχης για τον κινηματογράφο, χρειάζεται άριστη γνώση του χώρου και των δυνάμεων σου. Και φυσικά απόλυτη γνώση του στόχου σου...Έτσι πολύ κακώς ανακατεύονται σκηνοθέτες, κριτικοί κινηματογράφου, παρατρεχάμενα πρόσωπα κύρους και εργατοπατέρες σε νομοκατασκευές. Σε καμιά περίπτωση ο Νόμος δεν είναι υπόθεση σύνθεσης κάδρου, ρυθμού, ανάλυσης ταινίας, αισθητικής ή μπλα-μπλα.Πρέπει να έχεις το τσαγανό να πεις : Όλα από την αρχή. Από μηδενική βάση. Με τα σημερινά δεδομένα, όλα είναι λάθος. Χρειάζεται ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. Και η επανάσταση γκρεμίζει και ανοικοδομεί, δεν μπαλώνει. Αυτό δεν είναι του Τσόρτσιλ αλλά του Ελευθερίου Βενιζέλου. Ήτανε τότε η Ελλάδα στο χάλι του σημερινού Ελληνικού Κινηματογράφου, σε τρία χρόνια είχαμε πάρει τη Θεσσαλονίκη..
Με την εξαγγελία του κ. Λιάπη ότι συστάθηκε επιτροπή για την σύνταξη Νόμου για τον κινηματογράφο και ύστερα από την προτροπή του, «όποιος θέλει μπορεί να πει τις απόψεις του στην επιτροπή,» τους έστειλα το παρακάτω κείμενο.
Προς τον κ. ΚΏΣΤΑ ΓΑΒΡΑ
Πρόεδρο της επιτροπής για την αναθεώρηση τουΝόμου για τον κινηματογράφο
ΑΘΗΝΑ 7.2.2008
Αγαπητέ κ. Γαβρά,
Στο κινηματογραφικό συνέδριο είχα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το σημερινό και τον αυριανό κινηματογράφο με την χρήση των νέων τεχνολογιών.Το σχέδιο αυτό σας το παρέδωσα κατά την διάρκεια του συνεδρίου, όπως άλλωστε και σε όλους τους συνέδρους, όμως περιέργως το κείμενο αυτό δεν αναφέρεται στα συμπεράσματα του συνεδρίου που εξέδωσε η Ε.Ε.Σ. Σε τυχαία κουβέντα που είχα με τον κ. Τάσο Μπουλμέτη έμαθα πως αυτό έγινε για να με προστατέψουν, απ΄ αυτούς που θα με μαχαιρώνανε. Δεν ξέρω να κινδυνεύω από κανένα, αντίθετα το σχέδιο μου είναι απόλυτα αποδεκτό από την κινηματογραφική κοινότητα και τούτο γιατί όλοι κερδίζουν χρήματα. Φυσικό είναι μερικοί στενόμυαλοι να μήν είναι σε θέση να το καταλάβουν...
Δεν γνωρίζω όμως γιατί η επιτροπή σας δεν μου έκανε την τιμή να με καλέσει, αφού είναι ανοιχτή σε κάθε άποψη, εγώ πάντως είμαι στη διάθεση σας.
Φιλικά,
ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ