12.06.2012

H (EK-)ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ (ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ) ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ...




H (EK-)ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ (ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ....

Γράφει ο Λιάκος Μπουρνόβας

Οι “βιτρινάνθρωποι” (the frontmen): Eνας πρώην ιδιοκτήτης πιτσαρίας και δυο μετριότατοι δικηγορίσκοι. Ο ένας από αυτούς μάλιστα είχε ψηφίσει και νόμο για την απαλλαγή όσων κλέβουν από οποιαδήποτε ποινική ευθύνη, ο περίφημος  νόμος περί  μη “ευθύνης” υπουργών.

Ο στόχος: Mετά το στρατιωτικό διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας σειρά είχε η Ελλάδα. Πλούσια σε κοιτάσματα φυσικού αερίου, πετρελαίου και χρυσού, με καίρια γεωστρατηγική θέση για τον έλεγχο Βαλκανίων, Μέσης Ανατολής, Δυτικής Ευρώπης.
Αυτή τη φορά ο οικονομικός, και όχι ο στρατιωτικός, διαμελισμός θα οδηγούσε σε κοινωνική αποσύνθεση, απόλυτη εξαθλίωση, και, φυσικά, την άνοδο του νεοναζισμού που μέλλει να παίξει τον “ρόλο” του“κακού μπάτσου” του συστήματος σε απόλυτη συνεργασία με το παρακράτος των μυστικών υπηρεσιών, και των χαφιέδων, και τη, φημολογούμενη, χρηματοδότηση των Ελλήνων εφοπλιστών με τις 70 φοροαπαλλαγές.


Το μέσο: ΄Ελλειψη ιστορικής γνώσης και παιδείας. Απόκρυψη, διαστρέβλωση της Ελληνικής Ιστορίας και του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Διαγραφή, καταστροφή και πλήρης απάλειψη της Ελληνικής Παιδείας από τα γενοφάσκια της. Την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με βιβλία πληρωμένα από τους ΄Ελληνες φορολογούμενους (θυμάστε το Ρεπούσειο “...συνωστισμό της Σμύρνης” καθαγιασμένο από τον Κώστα Καραμανλή που ...λάτρευε, υποτίθεται, τα “Ματωμένα Χώματα” και επιδοτούσε τον ΠΑΣΟΚΟ Κουτσομύτη με εκατομμύρια ευρώ μέσω της ΕΡΤ). Με “τηλεοπτικές σειρές”  ψευδοντοκιμαντέρ όπως εκείνη για το 1821, με “συγγραφέα” τον κρατικοδίαιτο ...Τατσόπουλο, το απόλυτο αρσενικό του Κολονακιώτικου (φραπεδό-)κάμπου που ¨...επιδοτούν" εξίσου γενναιόδωρα οι ΄Ελληνες φορολογούμενοι με 500.000 ευρώ την 4ετία, για να (εξ-)ευτελίζει τον εαυτό του, τις συζύγους του και τα παιδιά του. 
Φυσικά, κανείς δεν θα θυμάται την "πολιτιστική προσφορά" του "λογοτεχνικού γίγαντα" Τατσόπουλου σε λίγο καιρό. 
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο προαναφερόμενος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα κοινοβουλευτικής του θητείας. Ούτε μια τόση δα πρόταση. Ούτε μια καταγγελία για τους ηθοποιούς, τεχνικούς, συγγραφείς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους που μαστίζονται από την  ανεργία και την πείνα! Που να βρεθεί ο χρόνος άλλωστε; H ομφαλοσκόπηση επί 24ωρης βάσης είναι χρονοβόρο σπορ αν δεν το γνωρίζaτε!

Η κατάσταση των πραγμάτων: Η οικονομική και κοινωνική κρίση στην Ελλάδα ΔΕΝ αντανακλάται στον κινηματογράφο και στην οπτικοακουστική παραγωγή γενικότερα.  

Αφήνω κατά μέρος το οπτικοακουστική παιδεία και πολιτισμό για το οποίο χρειάζονται χιλιάδες ώρες ήχου και εικόνας για να αναλυθεί πληρέστατα και εμπεριστατωμένα η σταδιακή υποβάθμιση που οδήγησε στην τωρινή ανυπαρξία του.

Αυτός ήταν ανέκαθεν ο στόχος. Και επετεύχθη!

Οι κρατούντες ήθελαν να “ελέγχουν” τον κόσμο, τη μάζα, τα κουκιά ντε! Οι ψηφοφόροι, τα πρόβατα, τα ψηφαλάκια ντε!, ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ να αποκτήσουν παιδεία (και οπτικοακουστική παιδεία), κριτική σκέψη, ευθυκρισία γιατί τότε θα ξεσηκώνονταν και οι δέκα οικογένειες που ήλεγχαν και εξακολουθούν να ελέγχουν την Ελλάδα, αν και το σκαρί της διαπλοκής ...τρίζει άσχημα τα τελευταία τρία χρόνια, θα έχαναν το κοντρόλ και την...”μάσα”. 

ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ τα “μοσχάρια” προς...πάχυνση και σφαγή στην μεγάλη ...επιδοτούμενη φάρμα των ζώων να γνωρίζουν οτιδήποτε πόσο μάλλον την ιστορία τους και τον πολιτισμό τους.  (΄Ηταν must που θα έλεγε και ο  “βιτρινάνθρωπος” του Λαλιώτικου ΠΑΣΟΚ Πέτρος Κωστόπουλος). 
Η τελευταία ...μπάζα της "διαπλοκής" είναι η πώληση, με το ...αζημίωτο, βέβαια, των φυσικών κοιτασμάτων αερίου και πετρελαίου της Ελλάδας.
(...) ΄Ηταν κρίσιμο λοιπόν να διαμορφωθεί μία μάζα που θα άγεται και θα φέρεται κατά το δοκούν και θα ασχολείται με showmance (ανύπαρκτους) έρωτες ατάλαντων κομμωτριών από τη Θεσσαλονίκη, τα εσώρουχα της 50χρονης σιτεμένης και “πολυμεταχειρισμένης” ξανθιάς παρουσιάστριας, τους “στημένους” αγώνες του ποδοσφαιρικού στοιχήματος και για όσους ήθελαν μια “επίφαση” κουλτούρας της σφαλιάρας πριν το δελτίο των 8:30 τις "σαπουνόπερες" του Μegalou κρατικοδίαιτου, και καταχρεωμένου, καναλιού.
Σε αυτό τον “ιερό” στόχο του συστήματος της “διαπλοκής”, της χειραγώγησης δηλαδή  των άβουλων, καναπεδάτων μαζών-καταναλωτών στάθηκαν αρωγοί οι ιδιώτες και επιδοτούμενοι με αεριτζίδικα τραπεζικά... δάνεια καναλάρχες, που λειτουργώντας παράνομα κι έχοντας “αποσπάσει” πειρατικά τις τηλεοπτικές συχνότητες, ενδιαφερόντουσαν μόνον για διαπλεκόμενα deals και “φθηνό τηλεοπτικό αέρα” και όχι content (περιεχόμενο, δηλαδή τηλεοπτικές σειρές και τηλεταινίες), oi γνωστοί εκδότες του lifestyle (και τώρα του άρθρου, και του ...λόφου, 99 της ...Μυκόνου!) που ανέδειξαν την έπαρση σε ταλέντο, την άγνοια σε υπέρτατο χάρισμα, και την κομπορρημοσύνη σε θε'ι'κή ...επιφώτιση στα Βλάχικα της Βάρης (που σύντομα θα γίνουν της Βα...ιμάρης)!
Από κοντά και το διεφθαρμένο Υπουργείο Πολιτισμού, με την “παράγκα” του Κέντρου Κινηματογράφου, τις μεικτές "μα΄ι΄μού" συμπαραγωγές της ΕΡΤ , τις "επιδοτήσεις για τον ...πολιτισμό" από τον ΟΠΑΠ του τζόγου.  Τις ταινίες που ΔΕΝ  βλέπονταν αλλά με το στανιό έχριζαν και, εξακολουθούν, να χρίζουν οι εγκάθετοι... κριτικοί και συντάκτες του "πολιτιστικού...ρεπορτάζ" (copy paste δηλαδή των δελτίων τύπου των κρατικών αρχών) 
A-ΡΙ-ΣΤΟΥ-ΡΓΗ-ΜΑ-ΤΑ! 
Θυμίζω ότι υπεύθυνος για τη χρεωκοπία της Θεσσαλονίκης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Καθώς  επίσης και του Υπουργείου Πολιτισμού στούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το τελευταίο από κοινού με τον "πολιτικό κολοσσό" της ΝΔ Λιάπη. 
Αυτές οι δυο οικονομικές και πολιτιστικές "χρεωκοπίες"  ήταν μόνο η πρόβα τζενεράλε. Σχεδόν είκοσι χρόνια αργότερα, από τη Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα, ο Ευάγγελος Βενιζέλος, χρεωκόπησε ολόκληρο το ελληνικό κράτος, και ξεπούλησε την πατρίδα. Ναι, ο δικηγορίσκος της συμφοράς!

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 60 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 2009 

ΕΠΙΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

...Κανείς οικονομικός εισαγγελέας ΔΕΝ ασχολήθηκε  με τα 60 εκατομμύρια ευρώ (5 χρόνια Χ 12 εκατομμύρια ευρώ) που κατασπαταλήθηκαν στο “Διεθνές” Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με πρόεδρο τον Barbie-αχυράνθρωπο- Γιώργο Χωραφά και ...διαχειρίστρια "καλλιτεχνική διευθύντρια" την Δέσποινα Μουζάκη της, μετέπειτα, πτωχευμένης Cinegram του άρθρου 99-οποία σύμπτωσις! 
Εξήντα εκατομμύρια έδωσαν ο ολίγιστος Κώστας Καραμανλής και ο “αυτοκτονημένος” Ζαχόπουλος για μετακινήσεις με lear Jet, δεξιώσεις, τηλεοπτικές καλύψεις, λιμουζίνες, λουκούλεια γεύματα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να σκεφθεί κανείς ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ.
....Κανείς δημοσιογράφος του “καλλιτεχνικού” και του “πολιτιστικού” ρεπορτάζ ΔΕΝ είπε στους αναγνώστες και τις αναγνώστριες του το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: Οσο το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα “συμπέφτει” ημερολογιακά με το  ΑFM (American Film Market) στη Σάντα Μόνικα του Λος ΄Αντζελες, και το AFI (Αmerican Film Institute) επίσης στο Los Angeles. 
ΚΑΝΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΔΙΑΝΟΜΕΑΣ ΤΑΙΝΙΩΝ, ή ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ, ΔΕΝ πρόκειται να έρθει τις ίδιες ακριβώς ημέρες στην...εξωτική Θεσσαλονίκη. (Γιατί λοιπόν να πληρώνουν οι ΄Ελληνες φορολογούμενοι αδρότατα και ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ένα φεστιβάλ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ;)
Τόση άγνοια λοιπόν. Τόση ασχετοσύνη. Ούτε τα στοιχειώδη της διεθνούς πραγματικότητας ΔΕΝ γνωρίζουν να πληροφορήσουν όσους και όσες τους διαβάζουν οι κήνσορες της ΕΣΗΕΑ και της ΠΟΕΣΥ...Μετά γιατί παραπονιούνται για την ανεργία του κλάδου και τους απολυμένους;  Υπάρχει κανείς που να τους πιστεύει και να τους συμπονά; Aκόμα;

ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΛΑΤΩ ΠΟΥ ΘΑ ΕΔΙΝΑΝ 

ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΤΑ ΗΘΕΛΑΝ

Οι ίδιοι πάνω-κάτω άνθρωποι (Φάνη Πάλλη-Πετραλιά και κυβέρνηση Καραμανλή ) έδιωξαν τον εκατομμυριούχο ΄Ελληνα ομογενή απο το Toronto, ιδιοκτήτη των Cinespace studios, τον Νίκο Μιρκόπουλο, που ήθελε-άκουσον θράσος!- να δημιουργήσει κινηματογραφικό πλατώ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΑ σε 2-3 υπόστεγα αεροπλάνων του αεροδρομίου του Ελληνικού. 
Προσέξτε τη λεπτομέρεια: Σε 18 μήνες θα ερχόταν η πρώτη αμερικάνικη κινηματογραφική παραγωγή για γύρισμα. TA ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΘΑ ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΦΤΑ! 
Αρα χωρίς επιδοτήσεις και υπουργικές, κοινοτικές χρηματοδοτήσεις! 
Tι ΜΙΖΑ θα βγάλουν ΟΜΩΣ οι υπουργοί και οι κηφήνες ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙΣ ΑΝΑΓΚΗ; 
 AΝ ΔΕΝ ΠΑΡΕΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ; ...Καταλαβαινόμαστε νομίζω! 
Ε, και τούς άνεργους που είναι δικά μας "κομματόσκυλα" θα τους προσλάβουμε στο κανάλι της Βουλής για να απλώσουν... τραχανά! Δεν τρέχει τίποτα! Τα κορόιδα, οι φορολογούμενοι, που τα παιδιά τους λιποθυμούν από ασιτία στα σχολεία, και οι άστεγοι με τα δυο και τρία πτυχία, θα  ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΔΡΟΤΑΤΑ!

...Κάποτε λοιπόν θα έρθει η ώρα που θα ...“καεί” η  “παράγκα” του Κέντρου Κινηματογράφου, και των συναφών "κρατικοδίαιτων" ερπετών, με τα εικονικά τιμολόγια που “δείχνουν” ότι οι ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΕΣ ταινίες κοστίζουν εκατομμύρια στα χαρτιά αλλά...φευ άνθρακες ο...θησαυρός της “παράγκας του πολιτισμού” στην αποτίμηση επί της μεγάλης οθόνης. 
Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε! Mόνο που λέγεται οικονομική εξαθλίωση! 
Και τα αποτελέσματα είναι ήδη τραγικά για όλους...