5.12.2012

OI ΣΟΥΠΕΡ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΠΟΥ "ΕΞΟΝΤΩΣΕ" ΤΟ "ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ" ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Του Λιάκου Μπουρνόβα
...Γιατί μας είναι δύσκολο να σεβαστούμε τους περισσότερους ΄Ελληνες δημοσιογράφους; Γιατί δεν ασκούν πραγματικό λειτούργημα, κάνουν απλά “τη ...δουλίτσα τους” για να κονομήσουν, και δεν την κάνουν καθόλου μα καθόλου καλά! Κάνουν ότι “....το αφεντικό είπε ”! Είναι πάντα με την “...τσέπη” τους και το “...κράτος”. Ποτέ με την αλήθεια. Δε συμφέρει! Επανειλημμένα έχουν διαστρεβλώσει, αποσιωπήσει, διαστρέψει την πραγματικότητα. Oι δημοσιογράφοι είναι σαν τους ευνούχους στο χαρέμι. Ξέρουν πως γίνεται αλλά δεν μπόρεσαν ποτέ στη μίζερη, και βολεμένη ζωούλα τους να το κάνουν! Σας υπενθυμίζω ότι επανειλημμένα η ΕΣΗΕΑ έχει προκηρύξει απεργία κατά τις ημέρες και ώρες των απεργιών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για να μην μεταδίδονται οι μαζικοί αγώνες και τα αιτήματα των εργαζόμενων. Ενώ δημοσιογράφοι έχουν χάσει την ακοή τους από τα ΜΑΤ, άλλοι έχουν απωλέσει την αρτιμέλεια τους, την υγεία τους και τη σωματική τους ακεραιότητα, και έχουν ξυλοκοπηθεί μέχρι θανάτου από τα ΜΑΤ και τη Χρυσή Αυγή, καμμία απεργία δεν προκηρύχθηκε γι'αυτούς λες και ήταν όντα ενός κατώτερου θεού και “...αναλώσιμοι” υπάλληλοι μιάς χρήσης! Πάμε λοιπόν...
Οι σούπερ-ταλαντούχοι ανεξάρτητοι σκηνοθέτες που εξόντωσε  το ”αριστερό στην τσέπη” κατεστημένο του “...κρατικοδίαιτου πολιτισμού” που εξακολουθούν να πληρώνουν οι ΄Ελληνες φορολογούμενοι που δεν έχουν να αγοράσουν τρόφιμα για τα παιδιά τους
...Γι' αυτούς τους “...μαχαιρωμένους πισώπλατα”, και “...δολοφονημένους αργά-aργά” με το μαρτύριο της κινέζικης σταγόνας ανεξάρτητους ΄Ελληνες σκηνοθέτες, δεν είδαμε κανένα ...“δακρύβρεκτο” και αποκαλυπτικό αφιέρωμα, δεν “θίχτηκε” η υπόληψη και η τιμή, δεν “...προσβλήθηκε” η αξιοπρέπεια κανενός ΄Ελληνα δημοσιογράφου, αρχισυντάκτη, παρουσιαστή ειδήσεων, δεν παραβιάσθηκε καμμία, μα καμμία!, επαγγελματική δεοντολογία...ΕΓΕΡΘΗΤI λοιπόν (και δυστυχώς-και μακάρι να διαψευσθώ- έρχονται χειρότερα!)
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Ο δυο (2) φορές υποψήφιος για Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας σκηνοθέτης του κινηματογράφου Bασίλης Γεωργιάδης (« TO XΩΜΑ ΒΑΦΤΗΚΕ ΚΟΚΚΙΝΟ », « TA KOKKINA ΦΑΝΑΡΙΑ » ), και της τηλεόρασης (« ΟΙ ΠΑΝΘΕΟΙ », « ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ », « ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ », κ.α.) πέθανε παραγκωνισμένος και εκδιωγμένος από το ΠΑΣΟΚ-ικό κατεστημένο της ΕΡΤ που “προτιμούσε ...ταμειολογιστικά” τον Κώστα Κουτσομύτη, έναν τηλεοπτικό σκηνοθέτη με δέκα φορές λιγότερο ταλέντο από τον Βασίλη. ΄Ονειρο του Βασίλη, που ήταν από τα Δαρδανέλλια της Μικράς Ασίας, ήταν να “μεταφέρει” τα “Ματωμένα Χώματα” στην μικρή οθόνη ... Οι καναλάρχες της « ...μικρής » ιδιωτικής τηλεόρασης τον “εξόντωσαν”, ηθικά και οικονομικά, τορπιλίζοντας οποιαδήποτε άλλη πρόταση συνεργασίας τους υπέβαλλε. Αυτή ήταν η τραγική μοίρα του κορυφαίου στυλοβάτη και πρωτεργάτη της ελληνικής τηλεόρασης. Οσο για τη θεματολογία του υπενθυμίζω απλά ότι το γουέστερν του Θεσσαλικού κάμπου “ΤΟ ΧΩΜΑ ΒΑΦΤΗΚΕ ΚΟΚΚΙΝΟ”-που είχε γυρισθεί στα Μετέωρα-είχε, σε ανύποπτο χρόνο -τη δεκαετία του ...1960!-σαν κεντρικό θεματικό άξονα την επανάσταση των κολήγων του κάμπου ενάντια στους μεγαλοτσιφλικάδες που τους έπιναν το...”αίμα”-και την άνανδρη δολοφονία, σε ενέδρα των “Μιχαλοιάκων¨ και “Πλεύρηδων” της εποχής , του ήρωικού συνδικαλιστή και κοινωνικού αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα. Ο Βασίλης ήταν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της κινηματογραφίας.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του κατοικούσε σε μονοκατοικία στο τέρμα της οδού Φιλελλήνων, στο Σύνταγμα, δίπλα από τη DHL. (Η ειρωνεία της τύχης επέλεξε να “...κουβαλήσω στους ώμους” το φέρετρο του εκλιπόντος στην τελευταία του κατοικία στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών). RIP Βασίλη!
Επίσημη αιτία θανάτου: Aνακοπή καρδιάς.
(***Σημειώνω εδώ ότι τελικά τα “ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ” γυρίσθηκαν στη Λάρισα, στην έπαυλη της ακροδεξιάς κας Πλεύρη-συγκοινωνούντα δοχεία ΠΑΣΟΚ και ακροδεξιά! Η, κατά τα άλλα, πολύ αξιοπρεπής, ευγενική, και φιλόξενη μεγαλοαστή κα Πλεύρη κατάγεται από οικογένεια μεγαλοτσιφλικάδων του Θεσσαλικού κάμπου. Πλεύρη είναι το επώνυμο του “...πανεπιστημιακού... καθηγητή” συζύγου της, πληροφοριοδότη των κρατικών μυστικών υπηρεσιών μαζί με τους βασιλοχουντικούς και φιλοναζιστές Μιχαλόπουλο και ΜιχαLOLιάκο, και αρνητή του Ολοκαυτώματος των 6.000.000 Ελλήνων, Εβραίων, τσιγγάνων, ομοφυλόφυλων, αντιστασιακών, παιδιών κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. 'Οταν τη γνώρισα πριν λίγα χρόνια στην έτερη πολυτελέστατη κατοικία της κάπου στα νότια της Αττικής μου εξομολογήθηκε τα ακόλουθα: 1) Για όλα τα “...δεινά του κόσμου φταίνε οι Εβραίοι, και ειδικά οι Αμερικανοεβραίοι” 2) Aυτοί συνωμότησαν και “...δηλητηρίασαν, δολοφόνησαν, και τελικά εξόντωσαν τον πολυαγαπημένο αδερφό της που ήταν κορυφαίος επιστήμονας”. Αξιοσημείωτο ήταν ότι πρώτη φορά στη ζωή μου είδα έπαυλη σε απόλυτο συνδυασμό λευκού και μαύρου. Κατάλευκοι τοίχοι ....ψυχιατρείου σε συνδυασμό με “...μαύρα” έπιπλα και “μαυρισμένη¨από τη θλίψη καρδιά. Εκτός αν το “μαύρο” ήταν “κωδικός” για τους ναζί μελανοχίτωνες!)

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑ'Ι'ΔΗΣ
...Ο λατρεμένος σεναριογράφος, γλωσσοπλάστης, και σκηνοθέτης-θρύλος των ταινιών “ΤΑ ΚΟΥΡΕΛΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΑΚΟΜΑ” (rock 'n'roll, sixties, αναμνήσεις μιάς επανάστασης που χάθηκε, ερωτική βία και κοινωνική παρακμή σε μεγαλοαστική έπαυλη στην Κηφισιά), “ΓΛΥΚΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ” (χαφιέδες και παρακρατικοί εξοντώνουν κοινωνικούς αμφισβητίες), ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΒΑ 2037” κ.α., συγγραφέας του περίφημου “ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ”, αντιμετώπισε την προκλητική αδιαφορία, την κουτοπονηριά και τη θρασύτητα του “Eλληνικού” Κέντρου Κινηματογράφου” και των Βούλας Γεωργακάκου (τώρα...”καθηγήτριας” στο Νew ...York Leoforos Amalias & Stiles Olympiou Dios College !), του υιού του “κομμουνιστή ποιητή” Νικηφόρου Βρεττάκου, και άλλων “...νανογιγάντων” της ΄Εβδομης Τέχνης όπως ο “...πτωχευμένος εφοπλιστής”-κατά δήλωση του-Παπαλιός... Για μένα ο Nίκος ήταν όχι μόνον  κορυφαίο ταλέντο και ο υπ'αριθμόν 1 σκηνοθέτης της γενιάς του 1970.
O Nίκος στάθηκε πολύ τυχερός μια και είχε στο πλευρό του μια εξαιρετική σύντροφο και μητέρα όπως η Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου, μια γυναίκα με δημιουργικό ταλέντο, που τον αγαπούσε, τον λάτρευε και τον πίστευε και διέθετε την απαραίτητη οικονομική ευμάρεια για να υλοποιήσουν τις ταινίες του... (΄Ημουν παρών στο λογιστήριο του ΕΚΚ όπου συζητούσαν πληρωμές και για την ταινία του Νίκου και έλεγαν “Γά---- τον αυτόν τον π---- έχει... λεφτά!” (Kατά τα άλλα ήθος, σοσιαλ-ησμός, αξιοκρατία, ιεράρχηση πληρωμών, και απόλυτη προτεραιότητα μόνον στους ...κομματικούς δικούς μας)... Rest In Peace (...κουρέλι) , Nίκο!
Επίσημη αιτία θανάτου : Aκατάσχετη αιμορραγία κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης.

ΠΑΥΛΟΣ ΤΑΣΙΟΣ
Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών “ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ” ( αρχαία ελληνική τραγωδία με εμβόλιμα ιντερλούδια της εξαίρετης ποιήτριας του περιθωρίου Κατερίνας Γώγου), “ΒΑΡΥ ΠΕΠΟΝΙ” (για ένα παιδί με εδικές ανάγκες στην Ελλάδα του 1970), “ΝΟΚ ΑΟΥΤ”, και πολλών τηλεοπτικών σειρών, είχε ατελείωτες κόντρες με τους “...νάνους” της προκατειλημμένης “...αριστερής διανόησης” Βασίλη Ραφαηλίδη -καθηγητή της κινηματογραφικής Ιστορίας της Τέχνης στη σχολή Σταυράκου, Κώστα Σταματίου κ.α. καθώς και τους ιθύνοντες του κρατικοδίαιτου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που επιδοτούσαν και προωθούσαν με τα λεφτά των φορολογούμενων ταινίες ...αναλφάβητων  του οπτικοακουστικού λόγου. (O Σταματίου ήταν παραγωγός των πρωτόλειων ταινιών του Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Εναλλάξ, αυτός, ή/ και η σύζυγος του Μαρία, έγραφαν κριτικές υπέρ των ταινιών του Θ.Α. τις οποίες ταυτόχρονα...χρηματοδοτούσαν!!!!!! με στόχο αφενός το οικονομικό όφελος, και τον υπνωτισμό κατά...μάζας του ανύποπτου φιλοθεάμονος κοινού ώστε να ...”εξυψωθεί” το “...επίπεδο” του προσωπικού τραπεζικού τους λογαριασμού και να επιτευχθεί κάποτε η ...”επανάστασις” του ξεπουλήματος της χώρας στο ΔΝΤ. Αυτό λέγεται “αριστερόστροφη” δημοσιογραφική ...δεοντολογία!) Μοιραίο λάθος καριέρας του Παύλου Τάσιου ή άρνηση του να μεταβεί στην Αυστραλία με υποτροφία σε σχολή κινηματογράφου στις αρχές της δεκαετίας του 1970...(RIP Παυλάρα!)
Επίσημη αιτία θανάτου: Καρκίνος.