11.14.2008

ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ...


http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=1409162
ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ των εισπρακτικών εταιρειών βρίσκονται καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να αποπληρώσουν τις οφειλές τους προς τις τράπεζες. Υπολογίζεται ότι καθυστερούμενες οφειλές που έχουν μπει στο στόχαστρο αυτών των εταιρειών, οι οποίες παρομοιάζονται με σύγχρονους «κυνηγούς κεφαλών», είναι περίπου 10 δισ. ευρώ. Οι εταιρείες αυτές εφαρμόζουν τακτικές... Φαρ Ουέστ και φτάνουν στα άκρα για να επιτύχουν τον σκοπό τους, ενώ οι καταναλωτικές οργανώσεις καταγγέλλουν ότι οι πρακτικές τους υπερβαίνουν τα όρια της νομιμότητας. Μόδα των τελευταίων ετών Σύμφωνα με τα στοιχεία των τραπεζών, περίπου 5% των υπολοίπων των δανείων, κυρίως των καταναλωτικών και των πιστωτικών καρτών, αλλά και των στεγαστικών παρουσιάζουν καθυστερήσεις στην αποπληρωμή τους. Οι τράπεζες επιχειρούν να εισπράξουν αυτά τα χρήματα αναθέτοντας στις εισπρακτικές εταιρείες να βρουν τους δανειολήπτες και να τα διεκδικήσουν. Γι΄ αυτό υπογράφουν συμβάσεις, σύμφωνα με τις οποίες η αμοιβή των εταιρειών καθορίζεται ως ποσοστό των ποσών που τελικά θα εισπραχθούν. «Απειλούν χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές αθέμιτες πρακτικές. Φτάνουν ακόμα και να δυσφημούν τους καταναλωτές στο οικείο ή επαγγελματικό τους περιβάλλον στην προσπάθειά τους να εισπράξουν τις οφειλές», λέει ο νομικός εκπρόσωπος της ΕΚΠΟΙΖΩ Σπύρος Σπυράκος, καταναλωτική οργάνωση η οποία έχει κατ΄ επανάληψη καταγγείλει τη δράση των εταιρειών αυτών. «Οι υπάλληλοι των εταιρειών ισχυρίζονται συνήθως ότι είναι δικηγόροι ή υπάλληλοι των τραπεζών. Εκβιάζουν προκειμένου να επιτύχουν τον σκοπό τους. Όσο για τις τράπεζες, διοχετεύουν προσωπικά δεδομένα των πελατών τους σε τρίτους καταλύοντας το τραπεζικό απόρρητο, αφού οι εισπρακτικές εταιρείες γίνονται γνώστες όλων των προσωπικών και οικονομικών δεδομένων των καταναλωτών δανειοληπτών», καταλήγει. Απειλούν για να εισπράξουν Η διαδικασία που ακολουθούν οι εταιρείες-κυνηγοί χρεών είναι λίγοπολύ η ίδια. Οι υπάλληλοι των εταιρειών αναλαμβάνουν με τηλεφωνικές οχλήσεις του δανειολήπτη στη δουλειά και στο σπίτι, ακόμα και σε ακατάλληλες ώρες να του υπενθυμίσουν ότι έχει σημειώσει καθυστέρηση στην αποπληρωμή του δανείου του και αν δεν προβεί σε άμεση εξόφληση η τράπεζα θα κινήσει νομικές διαδικασίες. Αν ο δανειολήπτης δεν σπεύσει να τακτοποιήσει το χρέος, τον επισκέπτονται στο σπίτι του απειλώντας και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και στον χώρο εργασίας του ή δημοσιοποιούν το θέμα σε οικείους, π.χ. συγγενείς, γείτονες ακόμα και εργοδότες. Μάλιστα, όσες εταιρείες έχουν νομικό τμήμα αναλαμβάνουν για λογαριασμό των πελατών τους την έκδοση διαταγών πληρωμής ή ακόμα και ασφαλιστικών μέτρων, όταν στο προϊόν που έχει στα χέρια του ο οφειλέτης υπάρχει παρακράτηση της κυριότητας (π.χ. αυτοκίνητο που αποκτήθηκε μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος). Ετοιμάζουν νόμο για τη λειτουργία τους Ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας στις αρχές της εβδομάδας χαρακτήρισε προσβλητική, ακόμα και απειλητική τη συμπεριφορά υπαλλήλων εισπρακτικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται οι τράπεζες. Επίσης, είπε ότι το υπουργείο ετοιμάζει νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο καθορίζει τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες των εταιρειών αυτών, αλλά και ορίζει συνυπεύθυνες τις τράπεζες στις περιπτώσεις που καταπατούνται δικαιώματα των καταναλωτών. Για τη δράση των εισπρακτικών εταιρειών έχει κάνει παρέμβαση και ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας, ο οποίος μαζί με την Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών και τον Συνήγορο του Καταναλωτή κατέγραψαν 26 εταιρείες, ορισμένες από τις οποίες αναπτύσσουν εισπρακτική δράση, αντιποιούνται τα επαγγέλματα δικηγόρων και δικαστικών επιμελητών και διαπράττουν πολλές αξιόποινες πράξεις, εκβιάζοντας και απειλώντας τους καταναλωτές οφειλέτες και παραβιάζοντας προσωπικά τους δεδομένα.