9.10.2008

...ΟΤΙ ΔΕΝ ΛΥΕΤΑΙ, ΤΕΜΝΕΤΑΙ!


Kαι ξανά – μανά η γκαμήλα, του Τσόρτσιλ:Νάτηνε λοιπόν που τελικά θρονιάστηκε μπροστά στο ΥΠΠΟ και μας προσκαλεί σ΄ένα θανατερό ταξίδι στη απέραντη, άνυδρη, Σαχάρα του Ελληνικού Κινηματογράφου.Όμως το ημερολόγιο σήμερα γράφει 10 Σεπτέμβρη 2008 κύριε Λιάπη,και όχι 5 Νοέμβρη 1917.
Δεν σας ενημέρωσαν οι παρακοιμώμενοι σας; Το τσουνάμι έχει ξεκινήσει και όπου να είναι θα σαρώσει τα πάντα. Κανένας νόμος δεν σταματά το σεισμό, και οι ετοιμόρροποι θα καταρρεύσουν. Η τεχνολογία του οπτικοακουστικού τρέχει με αστρικές ταχύτητες κύριε Υπουργέ, ήδη ενώ αλλού ξεπερνάνε την ψηφιακή μεταφορά εικόνας και βαδίζουνε στην κβαντική, εμείς κωλύσαμε στο δόγμα των Λυμιέρ, γιατί το negative έχει λέει «ες αεί» στο καρέ του, οκτώ τρύπες και προτείνουνε ένα νόμο απαύγασμα της ποτέ σοβιετικής γραφειοκρατίας με επιτροπές, επιτρόπους και κομισάριους. Μέτρησα 6 επιτροπές αλληλοδιαπλεκόμενες με τουλάχιστον 50 εθελοντές επιτρόπους, χώρια η μη εθελοντική γραφειοκρατική στήριξη.Το έγραψα και αλλού. Χρειάζονται μονάχα τρείς τίμιοι άνθρωποι να κουμαντάρουν το σινεμά μας. Κάποτε το έκανε ο Φίνος μόνος του.

-Ρωτήστε λοιπόν να μάθετε τι λογιώ κινηματογράφο έχει η Νέα Ζηλανδία, μια χώρα με 4.000.000 κατοίκους στην άκρη του κόσμου σχεδόν στο Ν. Πόλο.Αποπνέει μια φοβία του καινούργιου το σχέδιο που έχω στα χέρια μου ( Καλό θα ήταν οι συντάκτες του εκτός από κινηματογράφο, να γνώριζαν και την γλώσσα μας).Ο κινηματογράφος πρέπει να είναι ακραία ελεύθερος για να ανθίσει, δεν χρειάζονται επιτροπές επί επιτροπών να επιλέγουν ποια ταινία θα γίνει και ποια θα στραγγαλιστεί. Η όποια λογοκρισία με οποιοδήποτε πρόσχημα είναι μοντέλο οριστικά ξεπερασμένο. Σήμερα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο μπορώ να πώ ότι θέλω,σ΄ολόκληρο τον κόσμο -χωρίς να υποβάλλω πουθενά το σενάριο -και υπάρχουν παραγωγές που γυρίζονται για διανομή αποκλειστικά από το διαδίκτυο με δισεκατομμύρια θεατές.Εμείς την σήμερον ήμεραν - αισίως εν σωτηρίω έτη 2008-τώρα πλέον που έχουνε πέσει οριστικά τα τείχη της επικοινωνίας, φτιάχνουμε «καγκελωτούς και αγκυλωτούς» νόμους της εποχής του Αδόλφου του Μπενίτο και του Ιωσήφ.Το περίεργο είναι και πως το άλλο κείμενο, αυτό της διασωματειακής περί τα αυτά τυρβάζει. Είναι το καινούργιο που πανικοβάλει…Οι λεγόμενοι προοδευτικοί είναι οι ακραία συντηρητικοί…Μου είστε εξαιρετικά συμπαθής κ.Υπουργέ, άλλωστε σας ψήφισα στο Χαλάνδρι κατά τις τελευταίες εκλογές και κατά κάποιο τρόπο με αντιπροσωπεύετε. Θα ήμουν ευτυχής εάν κάνατε κάτι Μεγάλο για τον κινηματογράφο μας, για τον τόπο μας, για σας, για μένα τα παιδιά μου και τα πέντε εγγόνια μου. Είμαστε βλέπετε κινηματογραφική οικογένεια.Ο Μεγαλέξανδρος είπε: «Ότι δεν λύεται,τέμνεται». Κρατούσε σπαθί και έκοψε το Γόρδιο δεσμό.Είναι η ώρα για την μεγάλη τομή στον κινηματογράφο μας.Όσο για το πόνημα της επιτροπής των σοφών,το κείμενο τους δεν το συζητάμε,το ρίχνουμε στον Καιάδα ως έχει.
Ακόμα και για λόγους προστασίας της γλώσσας μας. Είναι ντροπή το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού να κυκλοφορεί ένα τέτοιο κοτσανοβρυθές, ανελλήνιστο κείμενο, έμπλεο αμπελοφισοφιών.Έλεος.
10.9.2008
Γιώργος Ζερβουλάκος

AΛΑΛΟΥΜ ΟΛΚΗΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ!




Proposed tax shelter law for the film industry by the Greek Ministry of Culture is outadated and bureaucratic, forming six new commissions and at least 50 positions for bureaucrats paid by the taxpayers money effectively blocking writers, directors and producers from making more movies and better movies and establish a fiscally healthy domestic film industry.

Εκθέτει τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον Υπουργό Πολιτισμού, το προσχέδιο νόμου για τον κινηματογράφο που μετά από 9 μήνες "βγήκε" στον "αέρα"... (Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνον ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ το δημοσιεύει ολόκληρο στο παραπάνω link)...
ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ TO "ΣΤΕΓΝΟ" ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ:
1) Παντελή αδυναμία να "ορθώσει", σε σωστά ελληνικά, το "ανάστημα" του ελληνικού κινηματογράφου, με μέτρα ΑΠΛΑ, ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ και ΣΑΦΗ.
2) Το καθεστώς των φοροαπαλλαγών για όσους επενδύουν στον κινηματογράφο παραμένει γραφειοκρατικό, περίπλοκο, ανερμάτιστο. Με ποσοστώσεις ανάλογα με τον τζίρο της εταιρείας που ΕΠΕΝΔΥΕΙ-γεγονός πρωτοφανές στα παγκόσμια χρονικά-στην κινηματογραφική παραγωγή!
Παγκοσμίως, από τα βαλτοτόπια της Λουιζιάνα, μέχρι τα καταπράσινα λιβάδια της Νεας Ζηλανδίας, και από το μοδάτο Soho του Μανχάτταν μέχρι την κινηματογραφούπολη της Πράγας ισχύουν τα παρακάτω-και στις "πρωτόγονες" για τους... Ελληναράδες ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, και ΡΟΥΜΑΝΙΑ, παρακαλώ:
α) Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ υποβάλλει τα ΕΞΟΦΛΗΜΕΝΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ σε κυβερνητικό, ή πολιτειακό οργανισμό, όπως π.χ. το FILM COMMISION, και της δίνεται μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων έγγραφο για TAX (CASH) REBATE (επιστροφή μετρητών), ή TAX CREDIT (φοροαπαλλαγής). Το ΤΑΧ REBATE , ή TAX CREDIT ανάλογα με τη χώρα, ή την πολιτεία, αρχίζει από 20% και αγγίζει το 42% των ΔΑΠΑΝΩΝ. "Οροφές" υπάρχουν μόνον για τις υπέρογκες αμοιβές των συντελεστών, που κάποιες φορές αμοίβονται με εκατομμύρια ευρώ!
Ιδιώτες (π.χ. εφοπλιστές, εισοδηματίες, κατασκευαστές) θα μπορούσαν να επενδύσουν στον ελληνικό κινηματογράφο ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΛΕΞΟΥΝ με τις βυζαντινές μηχανορραφίες, τους διαδρομιστές, και την ανελέητη γραφειοκρατία, που λειτουργεί επιλεκτικά, προς όφελος 15 ημετέρων εδώ και 30 έτη στο ΕΚΚ.
3) Πάνω από ΕΙΚΟΣΙ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ-ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ-ΘΑ "ΠΑΙΡΝΕΙ" ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑΝ ΑΠΛΟ ΚΩΔΙΚΟ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΑΙΝΙΩΝ. Γραφειοκρατία τύπου "ψυχρού πολέμου" και δεκαετίας 1960!
4) Δημιουργούνται κι άλλες επιτροπές καρεκλοκένταυρων. (Μετρήσαμε 6 επιτροπές και Ινστιτούτα και άνω των 50 θέσεων που δημιουργούνται για "παρατρεχάμενους" που πληρώνουν οι φορολογούμενοι). Επίσης θα προσλαμβάνονται και ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ κατά περίπτωση!!!
5) Ο Φόρος Δημοσίων Θεαμάτων άλλοτε επιστρέφεται στούς παραγωγούς και άλλοτε στούς διανομείς σε αντικρουόμενες, μεταξύ τους, διατάξεις των... "σοφών" της επιτροπής.
6) Επανιδρύεται το Film Commission που ήδη ΟΜΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 18 ΜΗΝΕΣ, κοντά στην πλατεία Κλαυθμώνος!
7) Δεν υπάρχει ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ για τον ψηφιακό κινηματογράφο (digital cinema), τον τρισδιάστατο κινηματογράφο (stereoscopic cinema), τη διανομή με άλλα μέσα πέρα των απηρχαιωμένων κοπιών 35mm που ζυγίζουν 25 κιλά και άνω (digital distribution).
8) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ για φοροαπαλλαγές για όσους επενδύουν σε υποδομή (π.χ. κινηματογραφικά πλατώ που δεν υπάρχει ούτε ένα στη χώρα μας, ψηφιακές αίθουσες).
9) Αντ'αυτού αυξάνεται η φορολόγηση των τηλεοπτικών καναλιών στο 2% από 1.5%(το 1.5% ΜΟΝΟΝ Η ΕΡΤ και Η NOVA το κατέβαλαν και ΟΥΔΕΙΣ ΑΛΛΟΣ), και 4% για εταιρείες τύπου ΟΝ ΤΕLECOMS και ΟΤΕΝΕΤ (στο τέλος θα απομείνουν ΜΟΝΟΝ 2-3 εταιρείες στην αγορά του broadband και tripleplay)...
...Με άλλα λόγια, όταν η ανθρωπότητα έχει φτάσει στον Αρη, στην Αθήνα η επιτροπή σοφών του ελληνικού Δημοσίου αγωνίζεται να βρεί το λεωφορείο της γραμμής για την Κάτω Κολοπετινίτσα που όμως ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ! Ενώ στη Νεα Ζηλανδία των Μαορί και των 4.100.000 κατοίκων στήνονται κινηματογραφικές βιομηχανίες με πλατώ και ειδικά οπτικά εφφέ (βλέπε φωτό της WETA DIGITAL) στις οποίες 'τρέχει" το Χόλλυγουντ, στην Ελλάδα των 11.000.000 ...ιθαγενών, ΔΙΟΡΙΖΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ για να καταπιούν την κάμηλο και να διυλίσουν τον κώνωπα.






ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΗΘΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΙΛΑΝΔΗ...


Το Συνταγματικό δικαστήριο της Ταιλάνδης αποφάσισε ότι ο πρωθυπουργός της χώρας, που έκανε ταυτόχρονα τον οικοδεσπότη σε τηλεοπτικό σώου μαγειρικής-προφανώς για να εξασφαλίσει το μέλλον των παιδιών του κι αυτός, πρέπει να εκπέσει του αξιώματος του εξαιτίας "σύγκρουσης συμφερόντων" (ιδιωτικού και δημόσιου).
Αναμένεται να διορισθεί υπηρεσιακή κυβέρνηση και να προκηρυχθούν εκλογές.
Thailand's prime minister was forced from office today along with his Cabinet after the Constitutional Court ruled that he had broken a conflict-of-interest law by hosting TV cooking shows while in office.Prime Minister Samak Sundaravej's supporters immediately vowed to bring him back to power, leaving Thailand in its deep political crisis that has virtually paralyzed the government, spooked the financial markets and scared away tourists.