9.07.2008

AΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΠΑΡΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ...











Με την Τελετή Έναρξης ανοίγει το Σάββατο (6/9) η αυλαία των 13ων Παραολυμπιακών Αγώνων που θα διεξαχθούν στο Πεκίνο μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου. Η χώρα μας θα εισέλθει κατά σειρά στην 52η θέση στο Ολυμπιακό Στάδιο της κινεζικής πρωτεύουσας, γνωστό ως «Φωλιά του Πουλιού», ανάμεσα στις 140 εθνικές αποστολές που θα παρελάσουν. Σημαιοφόρος της ελληνικής ομάδας είναι ο πρωταθλητής της κολύμβησης Χαράλαμπος Ταϊγανίδης. Η επιλογή του έγινε με βάση τις επιτυχίες του στους περασμένους Παραολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα (δυο χρυσά και δυο ασημένια μετάλλια), αλλά και την απόδοση του στο περασμένο παγκόσμιο πρωτάθλημα (2006), που κατέκτησε έξι χρυσά μετάλλια και πέτυχε τέσσερα παγκόσμια ρεκόρ...

95.000.000 EYΡΩ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ!



Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΥ
(κινηματογραφιστή)

(...) Ο Πατριάρχης μας ο Φίνος είχε κάνει τρόπο ζωής τον κινηματογράφο. Εμείς σιτίζουμε έναν εσμό ανέργων ελλειμματικών πνευματικά, κουλτουροθεωρητικών και στήνουμε περίπτερα και εκδηλώσεις στο Περού, προσπαθώντας να καταφέρουμε κανέναν Ινκας να δεί Ελληνική ταινία άμα λάχει...Γνωστό και στους χαζούς ακόμα, ότι οι Εσκιμώοι δεν αγοράζουν Ελληνικά ψυγεία πάγου.
Η κρατική οικοτεχνία ξύλινων ψυγείων ‘Αλπεις πρέπει να κλείσει μαζί με τους κατεψυγμένους διοικούντας.
Ελεύθερη παραγωγή ταινιών με αυτόματη χρηματοδότηση, και ψηφιακή διανομή.
Το πρόβλημα της παραγωγής είναι θέμα εισιτηρίων, δηλαδή θεατών. Από καταβολής κόσμου, ο καταναλωτής πλήρωνε το προϊόν. Κι αυτό δεν αλλάζει. Είναι βασικό δόγμα της οικονομίας.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που υποτίθεται πως είναι ο βασικός άξονας της παραγωγής ταινιών στον τόπο μας, αρνείται το ρόλο του παραγωγού και δηλώνει πως από τη φύση του κι από νόμο δεν είναι παραγωγός αλλά φορέας ανάπτυξης του κινηματογράφου στην Ελλάδα. Με άλλα λόγια είναι χορηγός και οι χορηγοί σύμφωνα με το νόμο, δεν έχουν καμιά υλική αντιπαροχή. Αλλά και κανένα δικαίωμα λόγου επι του σεναρίου και των συντελεστών. Αλοίμονο αν οι χορηγίες δίδονται με εμπορικά ή πολιτικά κριτήρια. Αλλά εδώ το Κέντρο εισπράττει ακόμα και ποσοστό παραγωγού επί των εσόδων της ταινίας, ή αγοράζει επί πλέον ποσοστά για να βοηθήσει τις καταχρεωμένες ταινίες ενώ παράλληλα απαγορεύει στον παραγωγό να διαχειρίζεται την ταινία του χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Κέντρου. Κομφούζιο. Ακόμα στους τίτλους και στα διαφημιστικά έντυπα των ταινιών αναφέρεται ως συμπαραγωγός Είναι επομένως συμπαραγωγός ή όχι;;γιατί τάχα αυτό το εκ του πονηρού αλαλούμ:Από τι θέλει να κρυφτεί... Η συμμετοχή του κέντρου στην παραγωγή είναι 45% επι του κοστολογίου που βάσει του προϋπολογισμού καταθέτει ο παραγωγός. Το υπόλοιπο 55% πρέπει να το καλύψει ο παραγωγός από άλλες πηγές.
Μέχρι την απόσβεση της ταινίας το Κέντρο εισπράτει το 50% των δικαιωμάτων του το άλλο 50% το εκχωρεί στον παραγωγό...
Στον πίνακα διαχρονικής εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών του Κέντρου ( Έκδοση Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου 2008) διαβάζουμε:
Στα 27 χρόνια λειτουργίας το Κέντρο επιχορηγήθηκε με 95.603.856 ευρώ από το ΥΠΠΟ, απ΄αυτά τα 58.284.734 5 ευρώ πήγανε στην παραγωγή και τα άλλα 15. 564. 275 ευρώ, στα έξοδα λειτουργίας του. Ο πίνακας δεν μας λέει το ποσόν που επέστρεψε στο ταμείο του Κέντρου από την εκμετάλευση των ταινιών,που δεν ήτανε παραγωγός, αλλά χορηγός! ;
ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΣΑ; Και αν υπάρχουν γιατί δεν καταγράφονται;
Δεδομένου ότι καμιά σχεδόν ταινία του κέντρου δεν έχει αποσβέσει το κόστος της, είναι απορίας άξιο πως οι παραγωγοί τους έχουν –όσοι έχουν,- επιβιώσει…Το Ρεμπέτικο μια επιτυχημένη ταινία με παγκόσμια αποδοχή δεν έχει αποσβέσει το κόστος της ! Τι τάχα έχει εισπράξει το κέντρο πέραν των επιδοτήσεων του ΥΠΠΟ; Τι απομένει στο ταμείο του κέντρου μετά την αφαίρεση των εξόδων διανομής τη διαφημιστική δαπάνη τα ποσοστά του γραφείου διανομής, τα πνευματικά δικαιώματα και το δικαίωμα του συνπαραγωγού;
Τελικά τι έχει εισπράξει το κέντρο για λογαριασμό του όταν έχει ξοδέψει 95.603.856 ΕΥΡΩ ;
Υπάρχει απάντηση:
Η πρόταση μας για την ανάκαμψη και τον εκσυγχρονισμό του κινηματογράφου μας στηρίζεται σε τρεις επάλληλους άξονες:
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ (μέσα και άνθρωποι)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
http://www.georgezervoulakos.blogspot.com/